February 18, 2007

having the blues

rimpeltjes op het water, dit onvoorstelbaar heldere water, en daar dan een eenzame kano-vaarder in.
ik vind dat prachtig.
en zodra we in croatia zijn, is een van de eerste dingen die ik doe: naar de kust, vlakbij, zembroek aan, loodgordeltje van twee kilo, zwemvliezen en mijn duikbril met snorkel op.


plons erin, horloge op nul (water van 18 C. in april, 20 C. in mei) maar omdat ik geen pak draag klok ik mijn zwemtijd op pakweg 15 minuten, om daarna weer lekker te gaan opwarmen met een goed boek in het zonnetje.

en tijdens mijn "duik-tourtje" zweef ik door dit transparante blauw, geniet van de stilte en het zweven met om me heen plantjes, anemonen, gekke visjes, zee-egels, grote levende bijzondere schelpen en af en toe een octopus of een vreemdsoortig kleurrijk koraalvormpje.

Posted by Picasa